Betere targeting in zoeknetwerk AdWords

AdWords IF Functie

IF functies in AdWords

Nieuwe functies in Google AdWords

Onlangs heeft Google een nieuwe functie uitgerold voor de tekst advertenties, de IF functie. Al ruim 15 jaar staan de tekst advertenties zo goed als vast. Met de nieuwe functie IF worden de advertenties nu programmeerbaar, waardoor jouw boodschap nog beter aansluit bij je doelgroep.

IF functies helpen je om advertenties aan te passen aan wie er, en op welk type apparaat zoekt. Je kan je nu dus richten op nieuwe klanten met een welkomst aanbieding of een korting voor bezoekers die hun bestelling eerder niet hebben voltooid.

Ook kan je met de IF functie bij mobiele gebruikers aangeven dat zij makkelijk kunnen betalen via hun mobiel.

Voor het gebruik van de IF functie is, in tegenstelling tot advertentieaanpassers geen feed nodig. De functie werkt alleen voor advertenties die worden weergegeven in het zoek netwerk. IF functies zijn parameters tussen accolades ({}). Wanneer je advertentie wordt geactiveerd door een zoek opdracht, wordt de parameter vervangen door de tekst die je opgeeft. De IF functie kan je overal in je tekstadvertenties inzetten, behalve in de uiteindelijke URL.

Voorbeelden van de IF Functie in tekstadvertenties